ضربه گیر لاستیکی

گروه صنعتی پارتاک پلیمر بزرگ ترین لاستیک سازی اصفهان در راستای کسب رضایتمندی مشتریان خود و توسعه ی خدمات شایان خود به مشتریان گرامی ، محصولات خود را به سراسر کشور با بهترین و مناسب ترین قیمت ارسال می کند بنابراین افراد می توانند از طریق آنلاین و از طریق تماس باما نسبت به خرید انواع ضربه گیر و دیگر محصولات تولیدی این گروه صنعتی اقدام نمایند. کیفیت و کارایی بالا دو جزء جدایی ناپذیر محصولات گروه صنعتی پارتاک می باشد.

ضربه گیر لاستیکی قطعه ای کاربردی  که به منظور کاهش لرزش و تنش و حرکت و سایر ارتعاشات در تجهیزات میکانیکی و غیر مکانیکی طراحی و تولید می شود. همانطور که میدانیم  تجهیزات صنعتی و غیر صنعتی بواسطه ی موقعیتی که درآن هستند گاهی ناخواسته با تکان ها و لرزش وضربات مختلف روبرو می شوند که این خود به مرور زمان باعث استهلاک این قطعات می شود. ضربه گیر لاستیکی راهی آسان با هزینه ای بسیار کم برای کاهش خسارات و مشکلات ناشی از این ضربات و تهدیدات می باشد. استفاده از ضربه گیر لاستیکی به کاهش آسیب های اولیه و سرو صدا در تجهیزات کمک بزرگی می کند.

گروه صنعتی پارتاک پلیمر با بهره گیری از تجربه ی طولانی مدت خود و تکیه بر دانش کارشناسان گروه خود محصولاتی با کیفیت و مرغوب و کارآمد طراحی و تولید نموده است. مواد و متریال هایی که در این محصولات بکارگرفته شده است،ازسطح بالایی از کیفیت برخوردار می باشند. ضربه گیرهای لاستیکی طیف گسترده ای در کارایی و استفادشان دارند از جمله در صنعت الکترونیک، هوا فضا، پزشکی و حمل و نقل و ساخت و ساز که در هریک از این صنایع ضروری و کارآمد واقع شده است. در ادامه با جزئیات بیشتری درباره ی ضربه گیر لاستیکی آشنا خواهیم شد.

تولید ضربه گیر لاستیکی

ضربه گیر ها بسته به نوع و شرایط استفاده به اشکال و انواع مختلفی تولید می شوند. در تولید ضربه گیر لاستیکی مهم ترین مواد به کار رفته، مواد لاستیکی است. مواد لاستیکی موجب می شوند، ضربه ها و لرزش های به وجود آمده کنترل شود. ضربه گیر های لاستیکی در ضخامت های مختفی تولید می شوند و هر یک دارای کارایی متفاوتی می باشند ولی ضخامت این ضربه گیر ها نباید از حد مجاز فرا تر رود. چرا که در صورت ضخامت بیش از حد، کارایی لازم را ندارند. این ضربه گیر ها معمولا در ابعاد 20*30 ، 60*40 و 50*30 تولید می شوند.

در صورتی که ضربه گیر ها از نوعی باشند که در آن ها قطعات فلزی به کار رفته است، مواد اولیه را همراه با الاستومر سند بلاست می کنند. در مرحله بعدی تولید ضربه گیر لاستیکی دو مرتبه به طور کامل به چسب آغشته می کنند. سپس این مواد را درون قالب مخصوص قرار می دهند و پس از شکل گیری توسط پرس، پخته می شوند. تولید این ضربه گیر ها بر اساس معیار های استاندارد می باشد که با توجه به شرایط استفاده متفاوت می باشد.

گروه تولیدی پارتاک پلیمر فدک در تولید ضربه گیر های لاستیکی از بهترین جنس الاستومر استفاده می کند. چرا که نوع الاستومر می تواند در کارایی این ضربه گیر مؤثر باشد. این گروه تولید کننده قطعات لاستیکی در اصفهان، به خصوص ضربه گیر های لاستیکی می باشد که با به کار گیری مرغوب ترین مواد اولیه موجود و تولید محصولات با روش نوین، بهترین کیفیت از این قطعات را به بازار عرضه می کند.

اهمیت استفاده از ضربه گیر لاستیکی

به طور کلی دستگاه های مورد استفاده چه در صنایع و چه در استفاده های معمول دچار لرزش و ارتعاش می شوند. در صورت که این لرزش ها کنترل نشود، بازدهی دستگاه ها کاهش یافته و پس مدتی از کار می افتند و نیاز به تعمیر دارند. ضربه گیر های لاستیکی عمل کنترل ارتعاشات دستگاه ها را بر عهده می گیرند.

وظیفه این ضربه گیر ها تبدیل انرژی جنبشی به انرژی هایی مانند گرما که پس از تولید از بین می روند، می باشد. همچنین ضربه گیر لاستیکی به دلیل ویسکوزیته بالایی که دارند، با استفاده از نیروی اصطکاک در برابر این تنش ها مقاومت می کنند. با از بین رفتن لرزش ها و تنش ها، استهلاک وسایل نیز کاهش می یابد و به راندامان آن افزوده می شود.

کاربرد ضربه گیر لاستیکی

ضربه گیر لاستیکی بواسطه ی نوع ساختاری که دارد، دارای کاربردهای فراوانی می باشد این محصول در فعالیت های صنعتی و غیر صنعتی جایگاه ویژه ای دارد. اصلی ترین وظیفه ای که ضربه گیر هابر عهده دارند کاهش آسیب های احتمالی ناشی از ضربه و تکان و لرزش و نوسانات همچنین حرکت در تجهیزات می باشد. با استفاده از ضربه گیر میتوان با کمترین هزینه از مزیت های آن از جمله محافظت از وسایل و تجهیزات بهره مند شد. یکی از رایج ترین کاربردهای ضربه گیر برای محافظت لبه ها ، جذب ضربه می باشد.

مزایای ضربه گیر لاستیکی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ضربه گیرها دارای مزایا و کاربردهای بی شماری می باشند از جمله مزایای که میتوان برای این ضربه گیرها بر شمرد عبارتند از:

-قابلیت برگشت پذیری در برابر تغییر ظاهر و دفرمگی

– انعطاف پذیری بالا در برابر ضربات و شوک

-عدم وجود حساسیت نسبت به دما و شرایط محیط در هر فصلی

– قابلیت اجرای همزمان حرکات جانبی و محوری

– وزن سبک  و امکان نصب ئ تعویض آسان

– دارای قابلیت جذب صدا

– کاهش هدر رفت انرژی

– عدم نیاز به اتصالات خاصف واشر، درزبند

– مقاومت بالا در برابر سیکل های مداوم

انواع ضربه گیر لاستیکی

ضربه گیرها دارای انواع مختلفی می باشند که برای مصارف گوناگون بکار گرفته می شوند از جمله انواع میتوان به : -ضربه گیر پیچ دار- ضربه گیر مهره دار- ضربه گیر بیضی ، مربعی و مستطیلی- ضربه گیر D شکل- ضربه گیر نئوپرن- ضربه گیر دیواری – ضربه گیر های صنعتی  اشاره نمود:

ضربه گیر لاستیکی که در صنایع به کار می رود، دارای انواع مختلفی می باشد. از جمله این ضربه گیر های پر کاربرد در صنعت عبارتند از:

ضربه گیر صنعت خودرو سازی

ضربه گیر اسکله ها و پل

ضربه گیر آسانسور

ضربه گیر انواع پمپ و سانترفیوژ

ضربه گیر غلطک

ضربه گیر ساختمانی

بسته به میزان فشار وارده و لرزش های به وجود آمده از انواعی از این ضربه گیر ها می توان استفاده کرد. بنابر این با غلم به این موضوع که وزن دستگاهی که نیاز به لرزه گیر دارد، چه مقدار است و میزان ارتعاشات آن بایستی یکی از این ضربه گیر ها را انتخاب کرد.

جنس ضربه گیر لاستیکی

ضربه گیر های لاستیکی با توجه به شرایط قرار گیری و هدف از کاربرد آنها طراحی و ساخته می شوند. عواملی که تعیین کننده ی جنس این ضربه گیر ها می باشند عبارتند از: میزان حرارت و دمای بالا، محیط های اسیدی و بازی، نورمستقیم خورشید، تماس و مجاورت با روغن های صنعتی و غیر صنعتی که با توجه به آنها ترکیب و ساختار ضربه گیر تحت تاثیر قرار می گیرد. بی توجهی و عدم استفاده از متریال و مواد با کیفیت و مناسب در تولید ضربه گیر ها سبب  ایجاد خسارت وخرابی و عدم کارایی ضربه گیر می شود. ضربه گیر ها از موادی از جمله کامپند های کلروپرنCR -نیتریل NBR- سیلیکون EPDM-کامپندهای NR لاستیک طبیعی-SBR لاستیک سنتزی مصنوعی، ساخته می شوند. برای ساخت این ضربه گیرها به منظور کاهش ضربه ها و فشارها و خسارات وارده از مواد و متریال هایی استفاده شود که انرژی وارده را پخش و پراکنده کند. با کمک محاسبه ضریب اتلاف انرژی میتوان میزان پراکندگی آن را اندازه گیری نمود بطوری که هرچه ضریب اتلاف بالاتر باشد پراکندگی بهتر صورت می گیرد در نتیجه جذب ضربات وارده کمتری رخ می دهد.

خرید ضربه گیر لاستیکی

به هنگام خرید و انتخاب ضربه گیر باید نکات خاصی در نظر گرفته شود. این نکات عبارتند از:

  • اشکال: استوانه ای- بیضی- مستطیلی-مربعی-نیمکره ای-شش ضلعی-رول استاک
  • ابعاد: با توجه به نوع ضربه گیر اندازه و ابعاد آن متفاوت می باشد، ارتفاع سر، قطرسر،طول و عرض ساقه،ضخامت، این موارد ویزگی ابعادی ضربه گیر را تعریف می کنند
  • مواد بکاررفته: موادی که برای ساخت و تولید ضربه گیر بکار می رود باید دارای خاصیت کشسانی باشد علاوه بر این سختی مورد نظر را داشته باشد.
  • سختی: سختی در ضربه گیر باعث می شود در برابرفشارمقاومت داشته باشد و بسیار سفت و محکم باشد
  • سازگاری: ضربه گیر ها باید با موادی شیمیایی که با آنها در تماس هستند سازگار باشند بنابراین هنگام تولید محصولات الاستومری و لاستیکی باید خاصیت سازگاری آن را هم در نظر گرفت و برای آن لحاظ کرد.

قیمت ضربه گیر لاستیکی 

ضربه گیرها با هدف کاهش دامنه ی ضربات متعدد و کاهش اثرات ضربه مورد استفاده قرار می گیرند. ضربه گیرها در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند.  ضربه گیرها با توجه به اشکال و ابعاد و ضخامت های گوناگون و جنس و مواد مختلف از جمله لاستیک و فلز سبک- پلاستیک- فولاد بسته به نوع کارایی و میزان فشار درواحد سطح ، طراحی و تولید می شوند بنابراین قیمت این ضربه گیرها با در نظر گرفتن نوسانات بازار و عواملی که عنوان شد متغیر می باشد و نمیتوان قیمت شاخصی برای آنها قرار داد از این رو برای اطلاع و استعلام قیمت بروز این محصولات می توانید با مراجعه به سایت این شرکت و ارتباط با واحد فروش نسبت به تهیه و سفارش آنها اقدام نمایید.