انواع کاسه نمد و متریال آن

انواع کاسه نمد و متریال آن

انواع کاسه نمد و متریال آن

در سیستم های هیدرولیکی خودرو برای جلوگیری از نشت روغن و مواد سیال دیگر، از قطعه ای به نام کاسه نمد استفاده می کنند. در واقع از این قطعه به عنوان یک درز بند برای شفت موتور خودرو و قسمت های دیگر آن که توانایی حرکت دارند،  مثل:

سوپاپ، شیر فرمان، کمک فنر، بلبرینگ و غیره استفاده می شود. کاسه نمد را در انواع سایز و به شکل دایره تولید می کنند، که اغلب جنس آن ها از فلز و پلاستیک به صورت ترکیبی می باشد. در این حلقه یک فنر کار گذاشته شده است، که باعث تقویت آب بندی می گردد. هدف از نوشتن این مقاله، بررسی انواع کاسه نمد موجود در بازار و متریال آن ها می باشد.

شما عزیزان نیز برای تهیه ی انواع کاسه نمد، می‌توانید به گروه صنعتی پارتاک پلیمر، تولید کننده ی ضربه گیر لاستیکی، قطعات طولی، اورینگ و کوپلینگ لاستیکی در اصفهان مراجعه  کنید.

معرفی انواع کاسه نمد

بر اساس میزان فشاری که قطعه متحمل می شود، دما و سرعت شفت موتور، کاسه نمد ها را در شکل ها و جنس های متفاوت با لبه های گوناگون تولید می کنند، که در هر جایی که مورد استفاده قرار گرفتند، عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

 در ادامه ی مقاله به چند نمونه از مدل های کاسه نمد اشاره خواهم کرد.

آشنایی با کاسه نمد پلوس

کاسه نمدهای پلوس از پلاستیک ساخته شده اند، و در قسمتی از خودرو که دیفرانسیل و پلوس با هم به صورت دائمی در ارتباط  و برخورد هستند، قابل استفاده است.

به زمان نصب و چگونگی جای گذاری کاسه نمد ها باید دقت کنید، چرا که زور زدن و ضربه وارد کردن با چکش به آن برای نصب و جای گذاری اشتباه بوده و می تواند از عمر کاسه نمد ها بکاهد.

 این کار باعث می شود، که در مدت زمان کوتاه تری نیاز به تعویض کاسه نمد پیدا کنید.

انواع کاسه نمد و متریال آن

معرفی کاسه نمد خودرو

 یک مدل دیگر از کاسه نمد ها، نمونه خودرویی آن می باشد.

 در هر بخشی از خودرو که متحرک باشد و با روغن کار کند، مثل: ترمز، فرمان و غیره این مدل کاسه نمد ها مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با کاسه نمد گیربکس

این مدل کاسه نمد ها را در محل ورودی و خروجی قطعه ی دیفرانسیل خودرو کار گذاری می کنند، تا قادر به جلوگیری از نشت روغن در آن باشد.

یک مدل کاسه نمد مارپیچ هم وجود دارد، که در بیشتر موارد از این مدل در قطعات مختلف خودرو به دلیل مقاوم بودنش در برابر خوردگی وسایش استفاده می کنند. این کاسه نمد ها از قطعه ی مورد نظر محافظت کرده و نیاز به تعویض آن را کم می کنند.

معرفی کاسه نمد ماشین های سنگین

کاسه نمد ها دارای سه قسمت اصلی هستند.

یک، قسمت قابل انعطاف آن است که همان لبه های کاسه می باشد.

دوم، بخش فلزی آن، که مرتبط به بدنه ی آن بوده و موجب متصل شدن بهتر در جایگاه مورد نظر می شود.

 سومین بخش نیز مربوط به فنری است، که در داخل آن جای گذاری شده تا باعث عمل کرد بهتر کاسه نمد گردد.

ماشین های سنگین نیز از مدل‌های مختلفی از کاسه نمد ها در جنس و ابعاد متنوعی استفاده می کنند، که امکان انتخاب آن ها از برندهای مختلفی مانند: TTO و KACO و… نیز وجود دارد.

آشنایی با کاسه نمد پراید

در پراید به دلیل کیفیت و عملکرد پایین قطعاتی مانند: موتور، گیربکس و خرابی های زیادی که در آن ها اتفاق می افتد. کاسه نمد ها کاربرد فراوانی دارند. تا به وسیله ی آن ها روند خرابی این قطعات نیز به حداقل برسند.

شناخت کاسه نمد پژو

در خودروی پژو به خصوص مدل دویست و شش آن به دلیل نحوه ی غلط رانندگی و تعویض دنده، توسط راننده های جوان امکان معیوب شدن و خرابی قطعات آن زیاد بوده، بنابراین استفاده از کاسه نمد در این خودرو می تواند در عملکرد مناسب آن تاثیر بسزایی داشته باشد.

معرفی متریال های گوناگون کاسه نمد با توجه به شرایط محیط کار

طبق محیطی که قصد استفاده از کاسه نمد ها را دارید، جنس و متریال آن ها نیز متفاوت است.

به عنوان نمونه: کاسه نمد های مقاوم به حرارت و روغن، مقاوم در مقابل مواد شیمیایی، اسیدی و خورده شدن آن، کاسه نمد های نسوز، NBR، شیاردار، کاسه نمد هایی که در کشاورزی، پتروشیمی، شرکت گاز، ماشین آلات راهسازی و پالایشگاه های نفت مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی کاسه نمد سیلیکونی

لاستیکی که در این مدل کاسه نمد ها به کار رفته شده است، از نوع سیلیکون بوده که به خاطر مقاومت بالایی که در برابر سایش و حرارت دارد و هم چنین انعطاف پذیر بودن، و کاهش نیروی اصطکاک توسط آن، باعث کاربرد فراوان آن به عنوان درزبند شده است.

آشنایی با کاسه نمد بای پرن

این نمونه از کاسه نمد ها در برابر اشعه یو وی، شعله و مواد الکلی، روغن ها و دماهای بسیار پایین مقاومت بالایی از خود نشان می دهند، و برای استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف نیز گزینه ی مناسبی هستند.

کاسه نمد چرمی

چرم به کار رفته شده در این نوع کاسه نمد ها آن ها را در برابر دماهای پایین و ساییدگی مقاوم می کنند. و به خاطر جذب بالای روغن در آن ها، برای شفت هایی که دچار پوسیدگی و ساییدگی شده اند نیز مناسب می باشند.

معرفی کاسه نمد های پلی اورتان

این نمونه کاسه نمد ها انعطاف پذیری بالایی دارند، و در مقابل پارگی و کشش قادرند از خود مقاومت بالایی نشان دهند. و در برابر فشارهای بالای هیدرولیکی نیزعملکرد خوبی از خود نشان می دهند.

خرید انواع کاسه نمد از پارتاک پلیمر

در این مقاله به جنس و متریال های متنوع کاسه نمد ها و انواع آن ها اشاره شد. طبق خصوصیات ذکر شده برای هر نمونه از کاسه نمد ها، شما می توانید بر اساس محیط کاری خود و شرایط آب و هوایی، بهترین نمونه ی آن را انتخاب و به عنوان یک درزبند برای جلوگیری از نشت انواع سیالات استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *