تفاوت لاستیک طبیعی و لاستیک مصنوعی

تفاوت لاستیک طبیعی و لاستیک مصنوعی

تفاوت لاستیک طبیعی و لاستیک مصنوعی

لاستیک را می توان به دو روش تولید کرد.یا به طور طبیعی یا مصنوعی.تفاوت اصلی بین لاستیک طبیعی و لاستیک مصنوعی منشا آنهاست.هر دو پلیمر هستند ، اما لاستیک طبیعی از لاتکس حاصل از درخت تولید می شود ، در حالی که لاستیک مصنوعی یک پلیمر مصنوعی است که با استفاده از نفت خام تولید می شود.آنها خواص فیزیکی و شیمیایی مختلفی دارند و کاربردهای صنعتی آنها بسته به آن خواص متفاوت است.هر دو لاستیک طبیعی و مصنوعی در صنایع لاستیک سازی اصفهان استفاده می شوند.

لاستیک طبیعی چیست؟

درخت لاستیک طبیعی ، Hevea brasilensis درخت بومی برزیل است.همچنین در جنوب شرقی آسیا ، آفریقا و آمریکای جنوبی رشد می کند.لاستیک طبیعی پلیمری است که از شیره جمع شده از این درخت لاستیک ساخته می شود.

لاستیک طبیعی چیست؟

هزینه آن نیز بسیار زیاد است ، زیرا در طبیعت یافت می شود.از کیفیت بالایی برخوردار نیست و همچنین هیچ مقاومت در برابر دما ندارد.همانطور که در طبیعت یافت می شود ، خصوصیات آن توسط یک انسان ساخته نشده و ویژگی ها متغیر نیستند.

لاستیک طبیعی حاوی مقاومت کششی بسیار بالایی است.لاستیک طبیعی همچنین فواید بسیاری دارد و در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

لاستیک مصنوعی چیست؟

لاستیک مصنوعی پلیمری مصنوعی است که از محصولات جانبی نفت سنتز می شود.لاستیک مصنوعی همچنین کاربردهای صنعتی بسیاری مشابه لاستیک طبیعی دارد و برای ساخت تایر ، شیلنگ ، کمربند ، کفپوش ، درب و پنجره و ساخت قطعات لاستیکی اصفهان استفاده می شود.

می توان آن را با انواع مختلف لاتکس تهیه کرد.هر لاستیک مصنوعی خاصیت خاص و منحصر به فرد خود را دارد.در مقایسه با لاستیک طبیعی ، مزیت قابل توجه لاستیک مصنوعی شامل مقاومت در برابر روغن و دما و توانایی تولید محصولی با کیفیت فوق العاده ثابت است.

تفاوت لاستیک طبیعی و مصنوعی چیست؟

لاستیک طبیعی یک ترکیب پلیمری طبیعی است که از لاتکس Hevea brasiliensis تولید می شود و از طرف دیگر لاستیک مصنوعی یک پلیمر مصنوعی است که در شرایط خاص در آزمایشگاه ساخته می شود.لاستیک طبیعی همیشه در سلولهای گیاه یافت می شود.از طرف مقابل ، لاستیک مصنوعی همیشه با تکنیک های مختلف پلیمریزاسیون و امولسیون ساخته می شود. لاستیک های مصنوعی و برخی از محصولات پلیمری که به عنوان پلاستیک سخت در بازار شناخته شده هستند، قابل استفاده برای تولید محصولات مختلف در ابعاد و سایز متنوع می باشند. برای مثال ورق پلی آمید اصفهان به دلیل مقاومت بالایی که در برابر ضربه و سایش دارند، قابل استفاده در صنعت خودروسازی، چرخ دنده ها، حمل و نقل، سایر تاسیسات دیگر می باشند. در مقابل آن لاستیک های مصنوعی نیز به دلیل مشخصات فنی که دارند، می توانند از استحکام بالایی برخوردار باشند.

تفاوت لاستیک طبیعی و مصنوعی چیست

  • لاستیک طبیعی از طبیعت مشتق شده است.از طرف دیگر ، لاستیک مصنوعی ، مصنوعی و ساخته دست بشر است.
  • لاستیک طبیعی همیشه از گیاه به نام Hevea brasiliensis یافت می شود.در طرف مقابل ، لاستیک مصنوعی همیشه ساخت بشر است و در آزمایشگاه ها آماده می شود.
  • هزینه لاستیک طبیعی بسیار زیاد است.در سمت مقابل ، هزینه لاستیک های مصنوعی خیلی زیاد نیست.
  • لاستیک های طبیعی هیچ مقاومت دمایی ندارند.در طرف دیگر سکه می توان لاستیک های مصنوعی را در برابر دما مقاوم کرد.
  • لاستیک طبیعی فقط در طبیعت یافت می شود و هیچ ویژگی خاصی در مورد عملکرد مورد نیاز آن ندارد.از طرف دیگر ، لاستیک های مصنوعی همیشه خاص عملکرد مورد نیاز آن ساخته می شوند.
  • لاستیک طبیعی ، طبیعی است ، بنابراین خواص آن قابل تغییر نیست.از طرف دیگر ، لاستیک مصنوعی ، مصنوعی است ، بنابراین می توان آن را با توجه به خصوصیات و ویژگی های موردنظر ساخت.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *