کاربرد درز گیر لاستیکی برای پوشش درب و پنجره چیست؟

کاربرد درز گیر لاستیکی برای پوشش درب و پنجره چیست؟

کاربرد درز گیر لاستیکی برای پوشش درب و پنجره چیست؟

درب و پنجره‌ هایی که امروزه ساخته می ‌شوند تفاوت‌ های زیادی با زمان‌ های قدیم دارند. به همین خاطر برای این که از نظر عایق ‌بندی در سطح مطلوبی قرار بگیرند، نیاز است که از درز گیر های لاستیکی موجود در بازار برای آن ها استفاده کنید. هدف من از نوشتن این مقاله، بررسی کاربرد های گوناگون درزگیر های لاستیک برای پوشش دهی مناسب درب و پنجره و افزایش مقاومت آن ها می ‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این نوع درز گیرها می‌ توانید تا پایان مقاله با من همراه باشید. برای تهیه درز گیرهای لاستیکی می‌ توانید به گروه پارتاک پلیمر با تولید محصولات پلیمری و لاستیکی مثل: غلطک لاستیکی، اورینگ و غیره مراجعه نمایید.

آشنایی با کاربردهای درز گیر لاستیکی:

یکی از مهم ترین نکات، قبل از استفاده از این نوع درز گیرها نصب درست آن ها می‌ باشد، تا بتوانند برای شما نتیجه ی مطلوبی را به همراه بیاورند و باعث بالا رفتن راحتی و آسایش شما شوند. برای این که هوای محیط را بتوانید از نظر سردی و گرمی تنظیم کنید، نیاز است که از درز گیرهای پلاستیکی برای درب و پنجره‌ های آن مکان استفاده کنید.

از دیگر کاربرد های این نمونه از درز گیر ها می ‌توان به جلوگیری از ورود هر نوع گرد و غبار و سر و صدا از بیرون به داخل محیط مورد نظر اشاره کرد. اگر درب و پنجره‌ هایی با ابعاد بزرگ دارید، می‌ توانید به تولید کننده قطعات لاستیکی برای خرید این نوع درز گیرها رجوع کنید. علاوه بر آن وجود این ابزار ها در بین درب و پنجره باعث جلوگیری از آسیب و ضربه به آن ها می‌ شود و در واقع مثل یک ضربه گیر کار می کنند.

بنابراین وجود آن ها برای هر درب و پنجره‌ ای الزامی است. هم چنین در زمان فرا رسیدن فصل زمستان و سردی هوا این عایق ‌ها می ‌توانند از ورود سرما به درون ساختمان جلوگیری کنند و باعث گرم ماندن محیط داخلی خانه شوند. در نتیجه از سرما خوردن در این فصل از شما محافظت می ‌کنند. به طور کلی می ‌توان گفت: این تجهیزات لاستیکی می‌ توانند، مانع از ورود سرما و گرما، آب و رطوبت، آلودگی ‌های صوتی و گرد و غبار های معلق در هوا به داخل ساختمان شوند.

کاربرد درز گیر لاستیکی برای پوشش درب و پنجره چیست؟

شما حتی اگر در منزل خود یا محیط کارتان پنجره دو جداره نصب کرده باشید، لازم است که از این درز گیر ها در بین آن ها استفاده کنید. این عایق ‌بندی ‌ها باعث می ‌شوند که درب و پنجره بتوانند در برابر ورود و خروج سرما و گرما، سر و صدا های موجود در فضاهای بیرون از ساختمان مقاومت بالایی داشته باشند. اما گاهی اوقات چسب موجود در آن ها به اندازه ی کافی قدرت چسبندگی ندارد و به خوبی به درز بین درب پنجره نمی ‌چسبد. بنابراین لازم است هنگامی که آن ها را خریداری می کنید به میزان چسبندگی آن ها دقت نمایید، تا به راحتی و با مرور زمان از بین نروند و شما بتوانید از آن ها به عنوان یک عایق برای درب و پنجره ‌های خود استفاده نمایید.

موارد استفاده از درزگیر های لاستیکی برای منزل

چنان چه منزل یا محل کار شما در محله‌ ای قرار گرفته باشد که میزان تولید و آلودگی صوتی در آن جا باعث کاهش تمرکز و در نتیجه درست انجام نشدن کارها و فعالیت‌ های روزمره شما شوند. به عنوان مثال: سر و صدا های ناشی از بازی کودکان در کوچه، صدای رفت و آمد های وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی، مکالماتی که بین افراد بیرون از ساختمان صورت می ‌گیرد و غیره

در چنین موقعیت هایی لازم است شما برای این که آسایش بیشتری داشته باشید و بتوانید فعالیت‌ های روزانه خود را به خوبی و بدون سر و صدای اضافی با تمرکز بالا انجام دهید، از درز گیر های پلاستیکی به عنوان یک عایق صدا استفاده کنید. البته راه‌ های زیادی مثل: عوض کردن پنجره‌ ها، پرده زدن و استفاده از موکت یا ابزارهای جذب کننده ی صدا برای کف ساختمان وجود دارند، که می‌ توانند به جلوگیری از ورود صدا های اضافی به داخل ساختمان کمک کنند.

درزگیر های پلاستیکی از چه جنسی می باشند؟

 این ابزار ها برای این که بتوانند در برابر فشار ناشی از بسته شدن درب و پنجره ‌ها مقاومت بالایی از خود نشان دهند، باید به اندازه ی کافی انعطاف پذیر باشند. زیرا فقط در این صورت است که به آن ها صدمه ای وارد نمی گردد. به همین خاطر آن ها را از مواد پلیمری نرم و منعطف می سازند.

درز گیر ها را بر اساس میزان باز و بسته شدن درب ها و این که در درب کدام قسمت از ساختمان قصد دارند از آن ها استفاده کنند، مثل: اتاق یا ورودی در انواع گوناگونی با ابعاد و ضخامتی متفاوت تولید می گردند و شما می توانید با توجه به این فاکتور ها بهترین آن را برای عایق بندی انتخاب و تهیه کنید.

کاربرد عمده درز گیر لاستیکی برای درب و پنجره

از این تجهیزات با توجه به جنسی که دارند، می توان برای عایق ‌بندی موارد گوناگونی از جمله: ورود آب رطوبت های ناشی از بارش باران، دود و گرد و غبار های موجود در هوا و هم چنین پوششی برای آتش سوزی و ارتعاشات ناشی از ضربه استفاده کرد.

 علاوه بر آن استفاده از آن ها در درب و پنجره می ‌تواند باعث پر شدن شکاف‌ ها و درز ها و جلوگیری از نفوذ سر و صدا، روغن و رطوبت شوند. از این درز گیرها در صنایع مختلفی مثل: ساختن خودرو، هواپیما، سد و فیلترها و صنعت های پتروشیمی و غیره استفاده می ‌کنند.

استفاده نکردن از درز گیر های لاستیکی چه مشکلاتی را در پیش خواهد داشت؟

با توجه به کاربرد هایی که این ابزار ها دارند. در صورتی که مدل استاندارد آن ها را خریداری نکرده باشید و به درستی آن ها را نصب نکرده باشید، برای شما نتیجه ی مطلوبی نخواهند داشت. درز گیر ها اگر استاندارد باشند، در مقابل هوای گرم با دمای بالا ذوب نمی شوند. و در مقابل سرما و دمای پایین نیز دچار یخ زدگی و ترک خوردگی نمی گردند.

کاربرد درز گیر لاستیکی برای پوشش درب و پنجره چیست؟

خرید درز گیر های لاستیکی بر اساس کاربردهایشان

در این مقاله برای شما از کاربرد های گوناگون درز گیر های لاستیکی صحبت کردیم. همانطور که متوجه شدید این ابزارها از پلاستیک ‌های نرم ساخته شده‌ اند که در صنایع مختلفی قابل استفاده هستند و می‌ توانند به راحتی شما را از نظر ایجاد لرزش، سر و صدا و سردی هوا در فصل زمستان محافظت نمایند. اما این درز گیرها با توجه به رنگ و متراژ و همین طور ضخامتشان هزینه‌ های متفاوتی دارند. بنابراین شما با توجه به نیازتان می ‌توانید آن ها را خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *